Over de cursus:
Verkopen is iets dat we dagdagelijks doen zonder het zo te benoemen. Iemand overtuigen van uw mening is al een vorm van ‘verkopen’. In deze cursus leert u om uw klanten de meerwaarde van uw product te tonen, zodat zij zichzelf overtuigen en enthousiast worden over uw product/bedrijf.
Doelstelling
Leren om alle facetten van het ‘verkopen’ onder de knie te krijgen.
Duur
3 dagen (deze training kan ook in modules worden gevolgd)
Programma
(3 modules):
Module 1: Prospectie
- Product- en marktkennis
- Waar/wie zijn mijn klanten?
- Welke kanalen heb ik om mijn prospecten te bereiken?
Module 2: Efficiënt communiceren
- Basis communicatietechnieken
- Lichaamstaal gebruiken en leren interpreteren
- Demonstreren van uw artikelen, folder, salesmap, presentatie
Module 3: Face-to-face verkoopgesprek*
- Een goede indruk maken bij de introductiefase
- Analysefase (klanttypes, argumentatie, actief luisteren)
- Aanbevelingsfase: argumenteren en demonstreren
- Omgaan met bezwaren
- De verkoop succesvol sluiten
* tijdens de praktische oefeningen wordt er gebruikt gemaakt van een videocamera en een trainingsacteur om het leerproces te versterken