Basis verkooptraining


Over de cursus:

Verkopen is iets dat we dagdagelijks doen zonder het zo te benoemen. Iemand overtuigen van uw mening is al een vorm van ‘verkopen’. In deze cursus leert u om uw klanten de meerwaarde van uw product te tonen, zodat zij zichzelf overtuigen en enthousiast worden over uw product/bedrijf.

Doelstelling

Leren om alle facetten van het ‘verkopen’ onder de knie te krijgen.

Duur

3 dagen (deze training kan ook in modules worden gevolgd)

Programma

(3 modules):

Module 1: Prospectie

  • Product- en marktkennis
  • Waar/wie zijn mijn klanten?
  • Welke kanalen heb ik om mijn prospecten te bereiken?

Module 2: Efficiënt communiceren

  • Basis communicatietechnieken
  • Lichaamstaal gebruiken en leren interpreteren
  • Demonstreren van uw artikelen, folder, salesmap, presentatie

Module 3: Face-to-face verkoopgesprek*

  • Een goede indruk maken bij de introductiefase
  • Analysefase (klanttypes, argumentatie, actief luisteren)
  • Aanbevelingsfase: argumenteren en demonstreren
  • Omgaan met bezwaren
  • De verkoop succesvol sluiten

* tijdens de praktische oefeningen wordt er gebruikt gemaakt van een videocamera en een trainingsacteur om het leerproces te versterken